längesen siströck

 
 
Mina drömmars hus är sålt!!!!
Inte till mig dock, så det är lite sorg i mitt hjärta för tillfället.
Kommer nog dröja väldigt länge innan jag glömt det.. det var helt perfekt på alla sätt! :(
Däremot är våran lägenhet såld!
För en vecka sen skrev vi papperen å senast den 1/8 ska vi va ute...
Känns spännande.. och jäkligt stressigt!!! 
En del av mig känner att det känns skönt, nu HÄNDER det iaf nåt.. ett steg närmare flytt o ett rum till Vincent..
MEN, eftersom vi ännu inte hittat nånstans att ta vägen så tar liksom pressen över och de är svårt att riktit se fram emot det. Men redan i eftermiddag har vi en visning inbokad så vi håller tummarna att det klickar.......
 
I lördags väckte C mig och sa att jag skulle skynda mig å klä på mig så skulle vi åka.
Jag var helt yrvaken å vart ju såklart tokstressad, trodde de hade hänt nåt!
Kl var 10 och när jag kollade runt i lghn så var barnen borta? C hade redan vare å lämnat bort dom och nu skulle vi åka nånstans hemligt... 
Jag vart verkligen SÅ glad! Har drömt om att han nångång skulle fixa barnvakt å hitta på nån överraskning, men de har liksom inte blivit av. Men nu! :)
Vi åkte ner mot Sthlm, och där checkade vi in på ett jättemysigt hotell på Birger Jarlsgatan, ett superfint runt rum med kristallkrona å grejer! Lyxigt! :)
Skulle bara duscha & byta om så skulle vi gå o äta nånstans, så sagt å gjort. När det var Cs tur å duscha medans jag skulle göra mig i ordning så skulle jag göra i ordning te & kaffe till oss. Dock tänkte jag inte på att den lilla jävla kaffekokaren hade en kort liten skitsladd som satt fast i väggen så jag tog tag i den å hann precis få av locket på den (såklart) när det tog stopp och allt vatten hoppade rakt över min arm.
Först kändes det inget, å jag skrattade hysteriskt och tänkte "vilken jävla tur jag hade, fan vad jag kunde bränt mig där!" men efter några minuter började det kännas så jag gick in å spolade kallvatten på armen en stund.
Sen var det som att trycka på en knapp.... Armen pulserade & värkte och det brände nåt helt galet, jag hade utan att tveka amputerat den själv ifall jag hittat nåt vasst på rummet!!!! Det var fruktansvärt.
Dessutom hade vi en tid å passa hade C berättat... vi skulle alltså göra oss i ordning och hinna äta å ta oss till "nånstans" på 2,5 timmar. Det kändes rätt tight kan ja lova...
Jag hetsklädde mig å försökte sminka mig & ignorera armen... tog mina nya skor å precis när vi skulle lämna rummet så svartnade det för ögonen och svetten fullkomligt rann av hela mej, jag var nog en sekund från å svimma. Tröck i mig 2 alvedon och hängde på C, gick mot hissen och försökte fokusera... minns inte senast jag mådde så illa!!!!?!! Givetvis skulle hissjävlen stanna på alla våningar å folk skulle packa sig in.. jag kände att "kräks jag nu så skyll er själv era hetsiga jävlar!!!" Tröck mej ur hissen å kutade ut på gatan å¨satte mej på trottoaren som en lodis. Efter en stund å lite frisk luft så kändes det liiite bättre iaf, o jag kunde gå med C å försöka hitta nånstans å käka.
Hittade ett skitmysigt ställe som hette Marions Gastro Diner, det var liksom gammeldags som i Grease ungefär, och man kunde bowla där också. Bad om is till armen och beställde en cola. Kände mej som ett barn!!! :( Fick gå å skölja armen efter en stund inne på toa också, fan vad jag hatade min arm då kan jag säga...! 
Sen gick mot the final destination... som visade sig vara Chinateatern! :)
C hade köpt biljetter till Rock of Ages!
Jag gick å såg den på bio för snart ett år sedan o vart helt SÅLD! Den var så jäääävla bra! Å sen var Elin & Peter ner å såg musikalen för nån månad sen å jag har vare så avis..... ;) Men nu fick jag äntligen se den jag med! Å den var galet braaaa! Hade det inte vare för min smärta hade jag vare i himlen! :)))
Skådisarna var super, musiken  & storyn var lite annorlunda än i filmen, men de gjorde inget för det var toppen iaf!!! Det var en kanonpresent, å jag kan inte tacka C nog för den! ♥
 
Efteråt tog vi en taxi tillbaks och köpte några öl på hotellet å satt därnere å pratade, det var lugnt, småtråkigt, men SÅÅÅ ljuvligt! Ingen stress eller tid att passa, det händer typ aldrig!?? 
 
Tusen tack älskling för en JÄTTEuppskattad present!!!!
 
 
 
Nu tänker jag avsluta med att skryta.
Idag har jag bytt dammsugarpåse helt själv!
För första gången, utan att vara under bevakning, I did it!!!
Dock ville jag ju kolla att jag satt den rätt efter en runda i lghn, så jag öppnade å kollade in (jo, den satt perfekt!) men nu går inte dammsugarlocket at stänga. Gav upp efter 10 minuter, diverse svordomar och alltmer aggressivare tag mot dammsugarfanskapet.. C får komma hem å fixa i ordning efter mitt misslyckande.
Men iaf, jag gjorde det!!!! Fastän jag är tjej, ovan och HANDIKAPPAD!!!! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Michis

Åh vad underbart det lät att bli överraskad så där. Så mysigt, blir avis :) saknar dig. Puss å kram

2013-05-02 @ 19:32:16
Postat av: Johanna

Vilken underbar present!!
Och till nästa gång du bränner dig, man behöver inte ta kallt vatten. Ljummet vatten i ca 30 minuter ska man ha på en brännskada. :)

2013-05-03 @ 21:39:06
URL: http://jordi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0