Hua

 
 
Först å främst, det här vädret gör mig så deprimerad!!!!!!
Jag vet att efter regn kommer solsken, men de kan inte hjälpas! Jag HATAR grå himmel å äckliga droppar från himlen!!!!! DÖÖ
 
Igår var vi på 2 husvisningar och de kändes betydligt bättre än vi hade trott faktiskt..
Först var vi på en visning i stan, eller Södermalm, å det var jag verkligen fientligt inställd till från första stund C nämnde det! Inte alls pga området el huset i sig, för jag skulle JÄTTEgärna bo där, men det var litet & skabbigt och precis ALLT skulle behövas göras om. Å jag skojar inte. ALLT betyder verkligen ALLT i detta fallet!
Det var heltäckningsmatta i alla rum, LÅNGHÅRIG sådan!! Tänk själv..... Och furu.. inte direkt en mysig kombo i mina ögon! :P
Men jag vet inte om det beror på att jag var såååå anti när vi kom dit som jag vart positivt överraskad el vad det nu var, men det där huset hade verkligen potential!!! Det är otroligt fint utanpå och utsikten... wow! Allt det tråkiga men nödvändiga är dessutom gjort, dvs fönster, fasad, tak och sånt. Men det är litet. Och det finns inget garage. Det behövs ett staket runt nedre delen av tomten, och det ligger dessutom i en braaaant backe. Dumt.... men charmigt.... Gaaah!
Sedan var vi och kollade på huset här i Granlo, och även där hade jag ställt in mig på att det skulle vara litet o skabbigt.. Och litet var det ju, men ändå betydligt bättre än jag väntat mig. Det fanns rum till oss alla där, det är ju ett plus! ;) (de gjorde det inte i det andra huset, där hade vi behövt gjort om ett rum till 2)
Och garaget var större 'än vad nån av oss trott innan. Tomten var snäppet större än vi trott också, och mysigare!
Men det bästa med Granlohuset är ju utan tvekan LÄGET! Vi är rörande överens, för en gångs skull, att för barnens skull så kan man inte hitta ett bättre läge!!! Skolan ligger mitt emot köksfönstret! Vi behöver aldrig bekymra oss för att få plats med gungställningar & rutschbanor o sånt på tomten, eftersom skolans lekpark ligger mitt emot huset, och massa andra lekparker ligger jättenära också för den delen, och på vintern finns pulkbackar på 2 min avstånd och skridskobana... Ja, allt är PERFEKT lägesmässigt! Dock behöver ju insidan fixas.... men det var inte alls så illa som jag befarat, även om HELA köket måste göras, å väggarna i hallen. Men där kan jag stanna, tills vidare.. Köket är verkligen viktigt för mej, får jag det fint & fräscht så klarar jag mig länge på det! För resten av huset var inte orange & brunt, å det är huvudsaken! :) Gud... låt det gå vägen nu..................
 
Just det, igår när jag hämtat barnen på dagis så började jag känna av som svag smärta i bröstkorgen, och det har jag haft många ggr, men det brukar vanligtvis ge med sej inom en timme el så. Men igår gav det sig inte, det vart värre å värre i flera timmar, och jag vart skiträdd! :( Just sådär ont & obehagligt som det var igår har jag aldrig haft förut, jag sa till C när vi var på väg till visningen kl 18 att det känns som nåt kommer hända nu i kroppen... då hade obehagskänslan eskalerat i 2 timmar ungefär. Inne i huset hade jag mer el mindre panik, svårt å fokusera och trodde jag skulle ramla ihop i trappen, ville bara därifrån! C stod å pratade med mäklaren i köket  i vad som kändes som en evighet, och jag stod som en idiot knäpptyst å måste sett döende ut, kunde inte tillföra nåt men jag ville ju samtidigt inte dra med mej C ut när han pratade viktigheter.
Till slut åkte vi därifrån iaf å mot mamma å pappa som hade barnen, å där fick jag panik eftersom det gjorde ondare o ondare att andas och det var så fruktansvärt obehagligt att jag typ 100 ggr övervägde att ringa 112 för jag kände att jag klarar inte det här!?!!! Tårarna sprutade å jag svettades som en tok!
Usch, det var vidrigt :( 
Vid 20tiden la det sig iaf, tack gode gud, men det där var bland det värsta jag vare med om!?
Ringde VC imorse och jag blev ju inte direkt förvånad över svaret jag fick där "vi har ju inga tider alls denna vecka, inga alls faktiskt, så jag tycker att om det händer igen så får du kontakta akuten direkt" tack å hej.
Frustrerande.... :( Men det tänker jag göra iaf, är bara så rädd att inte bli tagen på allvar! Det händer hela tiden att folk inte tar mig på allvar så när det väl blir nåt sånt här så känner jag mig maktlös å rädd. 
Ibland känner jag "fan, kan jag inte bara ramla ihop inne på affärn så folk SER å fattar att det faktiskt ÄR nåt som är fel!?!" 
För jag känner ju att nåt är fel i kroppen, och det gör mig galen att det inte syns på prover & undersökningar!
Jag VET ju att nåt är fel! 
 
 
Nu ska jag kissa och sen ska jag hämta mina små galningar och laga middag.
Sen ska jag jobba inatt.
Har varit väldigt driftig idag tycker jag, ringt VC och även bokat en klipptid! 
Galet... jag tror det var 1 år sen sist faktiskt. Då kan jag ju faktiskt tycka att jag är värd att unna mig en ny frippa nu efter så lång tid!! 
 
 
Håll tummarna för oss å huset nu.......
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Michis

Nästa gång åker du upp på akuten omedelbart! Tryck över bröstet ska man ta på allvar! Bättre å kolla upp en gång för mycket än en gång för lite! Fina du du ska vara rädd om dig. Massa pussar å kramar

2013-05-15 @ 07:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0