less! arg! besviken...

 
Nu är jag både less, irriterad, besviken, sur... you name it!
 
Först å främst så vart Ullared tydligen inställt å det fick vi veta definitivt IDAG, alltså dagen innan vi planerat att åka! Kul...
Sen verkar det ju inte finnas en jävel från Sundsvall som ska på Rock Klassiker Live den 8/12, biljetterna är slutsålda så jag kan inte köpa en biljettjävel å bjuda nån heller!!! Har anmält mej till tävlingen dom har där man kan vinna 2 st, men jag är ju Berglund så jag vet ju hur det kommer gå. Har heller ingen aning om hur jag ska ta mej ner, men de finns ju tåg så de går ju å lösa men däremot BOENDET, där ser det mörkt ut! Allt är uppbokat både i Sandviken å Gävle. Lär ju bli så att jag får ta bilen ner å bilen hem, själv! Nyktert å kul, verkligen.
Less.....
 
Ja, sen då, då har vi ju det här med min gamla lärare.
Jag skrev ju en insändare om hur hon betett sig, och flera har hört av sig å håller med mej att det är förjävligt.
Jag vet inte, en del av mig vill hämnas så fruktansvärt innerligt! medan en annan del av mej bara vill låta det vara.
Det som får mej att fortsätta bry mig är att jag har egna barn nu å jag skulle ALDRIG i livet acceptera att dom fick en sån lärare så därför känner jag nånstans att jag vill göra NÅT för att få folk att öppna ögonen.
Jag vet inte om det är för att jag vart direkt utsatt eller för att jag själv är mamma nu, men jag kan bara inte sluta bry mig. Jag avskyr henne....
Jag blir ledsen när jag tänker på att vissa människor kanske tycker jag förstorar upp det och är rent löjlig, men ärligt talat så tror jag att det beror på att dom inte fått uppleva just den där fruktansvärda känslan av förnedring som jag fick känna när jag i 1an el 2an vart tejpad runt munnen, runt håret.. Det kanske till o med låter roligt, jag har ju själv skrattat åt det några ggr, men ska sanningen fram så har det inte alls varit ens lite kul. Inte ens lite värt att skratta åt. Fastän inte JAG gjort fel, så kände jag och känner fortfarande sån skam när jag tänker på det..... en del av mig ifrågasätter mig om jag kanske till o med förtjänade det? Jag var väl så busig att jag förtjänade det? En annan del av mig skriker NEJ för i helvete! INGEN förtjänar att bli behandlad så!
Fastän det gått nästan 20 år så minns jag fortfarande känslan av skam & rädsla när jag efteråt stod i hallen och försökte få ur tejpen ur håret på minst smärtsamma vis möjligt.

Jag mår illa när jag tänker på att hon fick behandla oss på det där sätter i 6 års tid. Det är väldigt länge!
Ännu mer illa mår jag när jag tänker på att hon alldeles mest troligt fortsatt behandla efterkommane klasser likadant. Det som talar för att jag tror det, är ju att hon kunde stå å se mig rakt in i ögonen och ljuga, och dessutom kalla mig för lögnare för ungefär 8-9 år sedan.
JAG? Lögnare? Hade det bara vart jag, då hade jag själv tvivlat.. Men det var ju fler än jag som drabbades, på ett el annat vis! VARFÖR, å gud VARFÖR tog jag inte mod till mig den där gången när jag faktiskt tog och pratade med rektorn (som ville att vi alla 3 skulle ses å prata....), och ringde till min gamla klass och bad dom komma dit och göra mig trovärdig? Varför??
Jag ångrar mig så bittert nu.......... kanske lite extra för att jag är mamma?
Må aldrig Vincent & Sidney råka ut för nån dylig människa NÅGONSIN.... snälla....
Hon har fått förstöra så mycket för mig, men nu ska hon inte få förstöra min framtid också!
Jag måste komma på nåt sätt att komma över henne. Jag är bara rädd att det ska måsta involvera ren hämnd för att jag ska gå tillfredsställd genom detta denna gång....
 
Elaka hemska människa....
 
http://st.nu/opinion/ordetfritt/1.5296849-min-skoltid-var-hemsk
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Kom ihåg vad vi pratade om för några dagar sedan. ÄN är det inte för sent att sätta åt haggan! Vore väl en jättefin final för hennes yrkesverksamma karriär strax före pensionen? Såna som hon ska inte komma undan såna här saker.Känns verkligen för djävligt lessamt att vi inte visste något, och tyckte att hon verkade vara en bra lärare. ( Nåja en av oss i af...) Dina päron är ju inte kända för att ta tag i saker, men hade vi och alla andra föräldrar som nu fått veta detta, vetat om det då, så är jag övertygade om att vi gjort något tillsammans. Känner enorm ilska och besvikelse över hur denna människa kunnat manipulera så många under så många år. Och det värsta är om hon fortfarande kör samma "taktik".. Dom andra lärarna som både sett och hört vad hon gjort borde gå och ställa henne mot väggen. Men det är dom ju för fega för tydligen... Fy 17!
F ö så har jag också tävlat om biljetter på rockklassiker. Men det är väl för mycket att hoppas på vinst antar jag.... Vi pratade om det här härom dagen pappa och jag, och han sa att han kan skjutsa dig och vänta på dig tills konserten är slut. Är han inte för rar gamlefar? hehe. Säg till om du vill det så gör han det. Vi vill inte att du sitter och kör den vägen fram och tillbaks ensam! Älskar dig! Päronen. :-D

2012-11-23 @ 00:54:25
Postat av: Crixan

Fysiska och psykisk tortyr är ALDRIG försent att uppdaga!
När ni är så pass många som har sett och blivit utsatt så borde det till och med gå att anmäla till polisen...
Såna människor borde verkligen inte få jobba med barn, eller jag rättar mig, borde inte få jobba med människor eller andra levande varelser öht!

Det var oerhört starkt få skriva om det, om nu inget mer händer så har din historia iallafall blivit hörd och sedd, förhoppningsvis så har hon läst den också samt med de kommentarer som finns, hon är outad!
Dock så tycker jag själv att såna där människor förtjänar att bli stenad...

2012-11-23 @ 04:30:36
URL: http://bustjejan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0