livrädd!!!!!!


Igår när jag lyssnade på Christer (radion alltså) så var det 2 ormfanatiker med så folk fick ringa/skriva in till programmet å ställa frågor osv till dom.
Jag är ju så fruktansvärt ormrädd så det går inte att förklara med ord, så jag tänkte att dom kanske kunde lugna mej på nåt sätt genom å förklara hur SNÄLLA ormar är, hur trevliga dom är och sådär..
Dock vart de väl lite tvärtom kan man väl säga!!!

Först å främst kan ja säga såhär, jag är så jävla rädd att jag vågar inte va på Norra Berget vid lekparken under sommarn tillsammans med typ 70 andra klampande ungar & mammor&pappor. Jag skulle aldrig nånsin gå Tarzan el Björnstigen vår/sommar el tidig hösttid. Jag skulle ALDRIG någonsin gå genom en hage el liknande vare sej med stövlar eller helmundering i galon.
Jag är inte rädd att bli biten, jag är livjävla rädd att bara SE en orm.
Jag har drömt mardrömmar om dom vidriga jävlarna, att dom hoppar, kastar sej, jagar mej.. äter sig genom ytterdörren... Jag är så rädd att jag nästan börjar skaka bara ja tänker på dom.
Det allra värsta är att INGEN verkar fatta hur allvarligt det är, och hur JOBBIGT det faktiskt är för MIG!!!! Utan dom flesta bara viftar bort det och tycker jag e löjlig och säger "dom är mer rädd för dej än du för dom"
So what???! Vad i helvete spelar de för roll om ormen är rädd för MEJ?!?!? JAG är ju likförbannat LIKA rädd för det?!!?!

Igår iaf fick ja lära mej lite nya grejer om ormar.

1) Dom skiter fullständigt i om du stampar el inte när du går, dom har redan känt vibbarna om du så smyger, och sen kan dom VÄLJA att sticka el så kan dom VÄLJA att inte göra det.
2) Att det inte finns orm där det finns myrstackar är ren & skör LÖGN, de måhända finnas FÄRRE, men det FINNS!!! (för övrigt är kopparödlor väldigt vanliga runt myrstackar eftersom dom äter myrlarver o sånt skit)
3) Ormar kan bli uppemot 15-20 år om dom rätta förutsättningarna finns. VIDRIGT
4) Bebis-huggormar har INTE starkare gift än vuxna huggormar, de e bara det att dom inte lärt sej reglera sitt gift utan hugger dom så sprutar dom ut allting, vilket kanske inte en vuxen gör eftersom det "kostar på" för en orm att producera & skjuta ut det. Vissa hugger bara, andra sprutar ut lite o vissa lite mer.
5) Snokar kan ha blå ögon. (onödig fakta, men jävligt äckligt!!!)
6) Nu vet jag inte hur det stavas, men gärdsgårdar (?) är ett drömställe för ormar. Dom trivs i stenmurar och små springor, så ormkännarna rekommenderade att villaägare täpper till alla små hål längs husgrunden eftersom ormar "älskar" att ringla in där å gömma sej (så jävla vidrigt)

Den sista punkten som jag la på minnet är den allra VIDRIGASTE av dom alla...
Man har ju hört skräckhistorier om ormar som kommit upp ur avlopp & toaletter, men till å med JAG som har sån ormfobi har tänkt att det är inte möjligt här i Sverige å försökt övertygat mej själv det.
DET KAN VISST HÄNDA!!!!!!!!
Det är inte "vanligt", såklart, men det händer lite nu & då att folk hittar ormar i toaletten eftersom "det egentligen är en rätt trevlig miljö för dom och dom kan leva bra därinne"
JAG DÖR!!!
Jag kommer aldrig mera sitta mer än ½ minut på toa, och ALLTID kommer jag tokspola innan ja sätter mej och ALLTID kommer jag ha full uppsikt vad som händer därnere!!!!!



Jag vet inte vad jag ska ta mej till, min fobi blir bara värre & värre för varje år som går :(
Jag hatar vintern, men det är den enda årstiden då kan kan känna mej helt TRYGG utomhus :(
Jag tycker skogen kan va jättemysig o promenera i, och jag vill verkligen gå ut å plocka blåbär framåt hösten, men det finns inte en chans i helvetet att jag skulle utsätta mej själv för den skräckupplevelsen.
Det gör mej faktiskt jävligt ledsen :(

Kan hypnos hjälpa? Och vad kostar det isf? Krävs det många sessioner?
Jag vill verkligen inte vara såhär rädd :(




Kommentarer
Postat av: Mamma

Joho du! Det finns faktiskt en som är lika skräckslagen inför dessa äckliga djur,JAG! Fråga peppis så kan hon intyga det. Hon som fick ha mig på ryggen från skogen en gång när vi såg en snok,hehe,. Burrrrr va läskit!

2011-05-11 @ 21:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0