ännu en fredag


Och fredagar är ju dom bästa! :)
Slutade 9, el strax innan, åsså åkte jag o Chrille upp på mvc o han fick träffa bm för första gången.
Pratade mest om hur jag stressar JÄMT, totalt i onödan, över dom mest sjuka saker. Som att osthyveln MÅSTE diskas direkt efter användning, eller om tvätten inte hängs DIREKT när maskinen stannar, eller att jag bara inte KAN slappna av om jag har jobbat (el ska jobba natt) o sova för att då ligger jag å undrar om C kommer ihåg att laga middag, och VAD gör han för middag då isf och äter Yris tillräckligt och kommer han ihåg att hon måste duscha idag..???? etc etc etc..
BM: det här kallas kontrollbehov
C: Mmm... *nicka allvarligt*
Jag: VA? Nää.. vaddå.. seriöst? Menar ni de?!

Min bild av kontrollbehov är ju i princip att då är man en hemsk häxa som tror att ens partner är otrogen.. typ

Inte är väl JAG en sån med kontrollbehov?!?!
Jag låter ju C göra vad han vill och jag litar fullt & fast på honom. Alltså är ja ingen sån människa.
Men just de här me maten.. han säger ju att han inte kan laga mat... och han säger alltid "ja justja!" om ja säger att Siddis måste duscha.. och han SER inte att tvättmaskinen har stannat... och han äter sin macka och stoppar osthyveln i maskinen.. Jag HATAR att behöva BÖRJA med att diska ifall ja ska laga mat/äta en macka!!
De e väl inte konstigt????

Jaja, jag ska "öva" på å varva ner nu iaf.. tydligen
De blir spännande..
Jag känner själv hur pulsen ökar så fort ja sätter igång åsså får ja ångest över det, men jag vet verkligen inte HUR ja ska kunna sluta?! De är ju inget jag kan styra över, plötsligt står jag bara där, mitt i redan, och stressen brinner & svetten lackar!
Vet ni vad deras "svar" på detta med osthyveln var???! Måste bara säga de..
KÖP FLERA!!!
Va... seriöst, när det är så himla enkelt & snabbt gjort att bara diska den direkt när man e klar?!
Serious?!
Varför ska ja lägga pengar på flera när man bara hyvlar EN ost i taget?!?!?!?
Jag vet, osthyvlar är inte direkt dyra men det är en principsak.
Usch, detta stör mej......


Hjärtslagen var iaf finfina, inte för att jag eg hörde dom för jag tyckte mest de lät som en signal från yttre rymden typ. Bara en massa brus.
148... kollade lite snabbt på nätet vad det "betyder", pojke el flicka, men eftersom man verkligen inte kan lägga nån vikt i detta så tänker ja inte forska vidare på det. Bara på dom 2 sidorna jag kollade lite snabbt (forum, alltså folks egna erfarenheter, inte faktasidor) så vart det mer el mindre 50/50 så alltså tänker ja inte fundera mer på det. Mer än att tänka att allt lät BRA o det är det enda som räknas ju!

:)


När jag kom hem iaf strax efter 10 så kom nästan direkt en kille från lås&maskinservice hit o bytte lås på dörrfanskapshelvetet som jävlats av o till för oss.
Igår kom inte Chrille & Siddis in på kvällen så dom fick ringa en låssmed som kom efter en knapp timme, strax före 21!!! Helt sjukt! Dom satt i trappan å väntade en hel evighet! Tur Yris hade vare hos snälla Tant Elin å fått en pysselbok å kritor så hon kunde sysselsättas iaf..! Ibland har man tur i oturen.. ;P
Nu har vi iaf en ny kolv, vad nu det är, men samma nycklar och om nån månad ska dom byta lås hos alla lägenheter å då kommer vi få såna där magnetnycklar så man kan öppna enkelt därnere i entrén.
Jag har seriöst funderat på o sparka in/spränga/såga sönder den dörren sen dom "förbättrade" den!
Vet ni vad dom dumma jävlarna gör??? (för säkert hur många tusen som helst) Jo dom sätter en porttelefon därnere som är kopplad till mobilen så man öppnar via den när man får besök. ALLTSÅ, man MÅSTE alltid ha batteri i telen, typ. Och sen gjorde dom ju så det är låst dygnet runt därnere så vi som bor här måste ha nyckel för o komma in. ALLTSÅ, jävligt JÄVLIGT irriterande när man har en sur/trött/gnällig/busig Siddis och 2-3-4 matkassar som man måste sätta ner och först o främst hitta RÄTT nyckel bland alla och sen dra upp tungdörrn och släpa in allt...... ja, de kanske låter löjligt men de e så förbannat irriterande så ni fattar inte!!!!!!

Nä nu skaja blåsa håret och åka o hämta Siddis, kramkalas!
Saknar henne jämt sååå mycke när jag jobbat dygn :)

Ha en loveli friday! :)








Kommentarer
Postat av: Rikke

Amen kära du, nu får du VARVA ner lite!

Vet du, kan du inte själv varva ner... gör de till musik?LUGN fjant musik... kanske enya?



Försök släppa kontrollen, jätte enkelt va?

Men en bit i taget, inte allt på en gång!

De kan inte ens Angelina Jolin....



Jag tror att Sidney får en liten Texas brorsa!



ta hand om er

2011-04-17 @ 09:33:25
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meen! Är du gravid?! Har jag missat helt! Super Grattis till dig och familjen!! :D

2011-04-21 @ 10:23:18
Postat av: Cicci

Det va jag som skrev, vart lite för ivrig :p haha..

2011-04-21 @ 10:24:26
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Haha jag kan hålla med dig om att det är lätt att diska den direkt men som rikke sa, ta lite i taget!

Säg till om du vill ses nått :)

Kram

2011-04-24 @ 19:24:42
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0