en evighetslång dag!!!?!



ja, denna dag har gått sjuuuuukt långsamt må ja säga!!!
vaknade kl 7.15 å trodde ja skulle kissa på mej.
kutade på toa och de kom.... typ 3 droppar som gjorde ont som faaaaaaan
jarå, de va ingen tvekan att de va urinvägsinfektion. jippi.
de va nåt år sen sist men jag minns de som igår.. de va ett år jag åkte på de stup i kvarten, å de sa bara babooom så vare UVI Deluxe med extremsmärta & blodbad.
ont. som. fan.
hämtade siddis kl 13 och hade fått tid på vc kl 14, var hemma igen till 14.30 och sen dess har minutrarna seeeeegat sej fram! fick så JÄÄÄÄVLA ont i magen vid 15 så jag har haft skitkort stubin och vare typ död i soffan medan siddis har varvat mellan att kolla på tv och spelat olika bratz-spel på datorn.
även om hon har en egen vilja som inte är av denna världen(...) så är det sååååå skönt ändå att hon är så pass gammal nu att hon kan roa sej själv och lyssnar på vad man säger när man förklarar hur hon ska göra på spel å pussel etc. hon är en riktig liten kunskapssvamp, precis som som sin gammfarsa!  ♥

när chrille äntligen kom hem hade jag så ont i magen att ja legat å grina ett bra tag å tyckt synd om mej själv så vid 19 tog jag beslutet att stoppa i mej 2 värktabletter. de vart faktiskt lite bättre för en stund, men nu känner jag att det är på väg tillbaka sakta men säkert.
på vårdcentralen fick jag lämna urinprov och där fick jag höra att det såg "konstigt" ut och blev tillfrågad om jag trodde mej kunna vänta på nån behandling några DAGAR eftersom hon ville skicka iväg det!
eftersom jag jag vet hur förbannat ONT det gör när det sätter igång riktigt så sa jag att jag var väldigt tveksam..
dock känns det på nåt sätt "mildare" denna gång, annars brukar det alltid sätta igång på 2 röda och sen är det ett rent helvete tills pillren börjar verka.
hon sa iaf såhär till sist att jag kunde gå på apoteket efter kl 16.30 och hämta ut "nåt" men att hon inte kunde svara på en gång vad det skulle bli för nåt.
men, anledningen till att jag inte tage nån värktablett förrän kl 19 är att jag inte visste vad de var för nåt jag skulle få utskrivet och hur man fick kombinera dom med värktabletter, men eftersom det hör å häpna inte bleve så speciellt mycke värre me UVI:n så bestämde jag mej för att inte hämta ut tabletterna idag utan iställe ta dubbel dos värktablett och försöka vila å se hur det är emorrn........
varför kan inte min mage å min f***a funka som dom ska NÅNGÅNG?!?!?!?!?!

nu ska jag halsa ett glas saft tror jag och drömma om att det egentligen var coca cola jag hällde i mej...
gonatt då alla glada







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0