freeeedag *JIPPI* fredagsbilagor & fredagsmys!



Yes, äntligen!
Jag slutade strax före 9 imorse och åkte hem och åt en supertidig lunch då eftersom ja inte orkade ens ta fram smör & diska osthyveln.. :P De fick bli spaghetti & quornfärssås som va startklart i kylen!


Kl 13 ska jag hämta Yris o MÅ HON VA PÅ BRA HUMÖR då, please..
Både i tisdags & onsdags när jag hämtade henne så vare kalabalik!
Hon sprang o gömde sej o skrek att hon inte ville gå hem. Visst, de e ju jättebra, positivt, glädjande, what ever.
MEN, de blir inte mindre irriterande o frustrerande för det när jag står där redo i vinterjacka o svettas o bara vill komma iväg HEM!
Igår var det tänkt att mamma skulle hämta henne o ha henne dom där timmarna tills Chrille slutade, men hon kom förbi hos L iställe o bad att ja skulle hämta henne själv iställe o komma tillbaka sen. Lite panik ja fick då, jag VISSTE ju att Yris skulle bli GALEN om de va JAG som kom o inte MORMOR som hon visste de skulle va.
Jag tog de säkra före de osäkra och ringde till dagis o bad o få släppa bomben för henne på telefon iställe...
Fegt? Sorgligt? Ja, kanske, men när hon blir tjurig så blir hon fan i mig TJURIG

Tack o lov gick de iaf skapligt igår, jag sa att mormor va hemma hos moster o väntade så hon måste skynda sej... Faktiskt så gjorde hon de, eller litegranna iaf.. :P

Nu e jag ledig tills måndag kväll, då blir det 2 vakna nätter på raken o sen blire faktiskt lite ledigt därefter, de blir jätteskönt. Linda fick en tid i Umeå för operation nästa vecka, på sin födelsedag! Stackars lillasyster, vilken present va!? :/ Så hon åker iaf redan på onsdag morgon o opereras på fredag...
Måste se om ja hittar nån riktit bra present till henne som hon kanske kan få däruppe, nåt som hon kan ha användning för el så? Hmm.. svårt..... skitsvårt faktiskt! :(


Har iaf precis sett DH, avsnitt 6 (nästa veckas avsnitt) och de va... nervkittlande.. :P
Jag tycker inte sådär jättebra om den där Paul Young ja.... Usch vilket litet svin han är...

Nu dusch!
Ha en trevlig fredag alla!!!
:)




Kommentarer
Postat av: Cicci

Det är alltid lika trevligt när man inte får med sig den lille från dagis och svetten börjar forsa mer o mer :p Men det är ju tur att hon tycker om dagiset.. :p



Va det nåt spännande man fick se i DH?

Den här säsonger är ju såå himla bra, förra va lite halv seg!

2010-11-06 @ 11:06:27
URL: http://cissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0