jäsp

Ligger i soffan på jobbet nu och väntar på att morgonen ska komma.......
Det är iaf liiiite lättare med vaken nätter nu när de börjar ljusna så himla tidigt!
Sen sist ja skrev har ja bakat ännu mera, bränt lillfingret på plattången, fått 2 stora finnar i pannan (suuck) och givetvis en massa mera men nu såg ja precis att det är Döden klär henne på 3an så ja måste se den för jag har av nån konstig anledning tänkt på den mer el mindre varje dag sen nån vecka tillbaka å tänkt att ja MÅSTE hyra den snarast å tadaaa! Nu är den :)

trevlig fredag alla ;)

Kommentarer
Postat av: madde

Heeejsan :)

tack så mycket :)

åååå! Det var min första fråga till läkaren! Hon sa att det inte var det! dock är min läkare verkligen sämst!!! och jag tänker ta upp detta igen på nästa besök!!! jag har ju läst massor av detta, och det står på många sidor att chanserna att blir gravid kan minska så länge man Har fel på sköldkörteln! men med medicin och att försöka hålla värderna stabila så ska det inte vara några större problem!



MEN som sagt jag har läst mycket om detta! jag fick knappt nån info alls när jag fick det här felet..fick lixom leta information själv.. med tanke på att jag ochså bara har en äggledare:/

vi vill inte ha barn än..MEN nån gång i framtiden vill jag.

och vad jag läst verka det vara många som har problem med att skaffa barn..men för en del verka det inte göra nån skillad.

finns nån tråd på familjeliv.se där jag läst många som haft problem:/

har du fått problem med din sköldkörtel elr?



kul att du läser min blogg..

kramar

2010-05-21 @ 08:45:33
URL: http://madeleinejansson.bogg.se
Postat av: madde

sen verka de en del som blir gravida men får många missfall..elr oftast verka det vara under den tid dom inte vetat att dom haft fel på körteln,och att värderna vart dåliga!

2010-05-21 @ 08:53:12
URL: http://madeleinejansson.bogg.se
Postat av: madde

okok!

Vet inte om du läst min historia om detta!

MEN jag mådde verkligen skitdåligt och fatta inte varför!

Jag har tidigare haft problem med ångest och sånt,INNAN jag var gravid! men visste nu att det var nått annat som var fel..

jag var till 2 läkare på vc...dom ville att jag skulle börja med antiodeppresiva! jag grät och grät för det kändes som att ingen läkare fatta nått...

jag var deprimerad för att jag var SÅ TRÖTT!!! men visste att de inte var rätt medecin för mig..



sluta med att jag och en vän som förljde med åkte upp på rättpsyk,så dåligt mådde jag! fick träffa en läkare! som slängde på mig antideppresiva! arg blev jag ännu en gång :(

MEN sen ringde dom dagen efter ville att jag skulle komma å lämna prover så dom kunde utesluta att de var nå fel på sköldkörteln!



OCH nu visade ju proverna att det var det!

Kan ju säga såhär! det var faktiskt SKÖNT att få en diagnos!! nu visste jag varför jag haft alla dessa besvär..och att jag inte vara bar nått psykfall som hela VC trodde!!

VC bad sen om ursäkt att dom inte tagit dessa prover! IDAG mpr jag helt Normalt!

detta är inge farligt!! många har det!

du kan leva precis som vanligt..kan vara jobbigt från början för vissa om värderna hoppas innan dom vet vilken dos man ska äta :)



sen OM du nu skulle ha nått fel och vill bli gravid så blir det ju betydligt svårare att bli gravid om du inte får nån medecin!

det tar tid innnan man känner att man mår bättre!

det är ju lixom ett hormon som fattas i kroppen!

och OM man skulle ha väldigt dåliga värden och gå med det under en gradivitet så är detta INTE bra för bebis!!! kan bli missbildningar!

så JA ring vc och kräv dessa prover! skulle du ha nått fel så får du medecin, dina värden kommer bli normala, och du kan leva precis som vanligt!:)

jag blev rädd från början! gick över fort efter jag läst på om detta! idag mår jag ju helt normalt, iga konstigheter! så inget att vara orolig över :)

2010-05-25 @ 20:16:52
URL: http://madeleinesophie.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0