tvungen


å lägga in några dagens på min lilla karamell!








Idag har jag & Siddis varit en sväng till Matfors och badat.
Vi var, hör å häpna, där i tid! Ganska precis en hel halvtimme innan dom öppnade kl 14, imponerande va? ;)
I sann Berglunds anda så var givetvis barnpoolen avstängd idag eftersom en platta el nåt hade gått sönder. Jippi! För man åker ju så gärna typ 15 mil ut i ingenmans land för å bli snuvad på konfekten! SUCK!!!
Så efter att grabben erbjudit oss att bada gratis i "stora" poolen som kompensation så fick det ju bli så, eftersom Yris var helt inställd på plask&bus idag.
När vi duschat å bytt om och vandrat in till bassängen kom besvikelse nr 2 idag, nämligen hur otroligt jävla ÄCKLIGT vattnet var! Det kan inte ha vare rengjort på flera veckor, det flöt hårstrån och hudflagor överallt (jag kräks nästan bara av att tänka på det) och dessutom var det kaaaaallt. (ok, det brukar inte vara så varmt i större pooler MEN killen i kassan sa att det var uppvärmt idag, å de var det då VERKLIGEN inte!)
Yris jublade inte direkt... men hon hoppade i me mej å tyckte nog de va riktit spännande... När vi vare i i ungefär 5 minuter så kommer nästa surprise, nämligen svärmor! Haha, i blå plastpåsar på fötterna och kassa-killen i släptåg! Hon ville minsann vara med å se hur det gick och hur badet såg ut, snacka om att vi blev förvånade! (Yris skrek rakt ut när hon såg henne, FAAAAAARMOOOOR! NINNIIIII BADAAAA!!!! om nu nån hade missat det! haha)

Jaja, det var i det stora hela en jättemysig utflykt och nästa vecka åker vi å badar igen, fast då KRÄVER jag att det är fräscht!!! Och såklart att lillpoolen är badklar..


Nu: kändisdjungeln som den pensionär man är! :P




Kommentarer
Postat av: marie igen

guuu vad hon är söt i vingarna, riktigt fina bilder :) Och tack igen för alla dina peppande ord, såna tröga mornar som den här behövs sånna :) ska ta mig ut på en promenad nu och tänka på dig hihi, ska även mentalt äta muffins...guh vad jag längtar efter go saker! stor kram på dig!

2009-09-23 @ 11:07:35
URL: http://mimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0