gonatt då

Ok, nu ska jag bara skriva nåt för skrivandets skull! De va ju så längesen nu (scandalous!)

Yris sover för andra natten nu hos farmor & farfar eftersom dagis e stängt å både jag och C jobbar dagtid denna vecka.
Vi åkte dit en sväng förut efter att C slutat kl 18, men vi kunde lika gärna vare hemma nästan för det enda som spelar roll när hon är där är farmor, farmor å åter farmor!!!
Vi får inte byta blöja, vi får inte klä på el av, inte mata, inte bära.. bara farmor får!
Ibland när man inte har träffat henne på hela dan å längtat såå efter att ses igen så är det faktiskt rätt frustrerande! Haha... ;) Men, man får ju va glad att hon trivs iaf... :)

Imorrn skaja hämta hem henne igen å få rå om henne på (nästan) heltid
Fast då vet jag ju hur det blir istället, då äre bara pappa som gäller!
Det är också skitjobbigt, men man får bita i det sura äpplet.. hon har ju saknat honom hela veckorna i mer än ett års tid nu så de e klart det sitter kvar


Denna vecka har jag även tänkt komma iväg å träna nåt.
(hehe)
Det lutar år Body Balance eftersom det känns tryggast då jag vet liiiiite hure funkar eftersom jag vare på de några ggr tidigare. Har fått för mej att det är enkelt, soft och snyggt. Dock blir ja lika förvånad varje gång då det visar sej vara svårt, jobbigt och fult! :P
Och till råga på allt känner jag mej lika smidig som en häst i en hängmatta typ, jag verkar vara den enda på Helex som inte kan stå med raka ben å ta på tårna!??!??! Lika pinsamt varje gång när gubbarna & tanterna gör det sådär bara huxflux som om de vore hur lätt som helst. Det är det ju  i n t e !!!



Fick en tetra me nåt gott av Cs mamma förut också, nåt som jag (hör å häpna) inte har testat i mjölkväg tidigare men som visade sej va asgott! Nämligen Rice Dream! Dock läste jag precis nu att de visst inte va sådär jättekalorisnålt... (jag som tycker jag "unnar" mej när jag dricker havredryck me 45kcal/2dl, men detta var visst 94kcal på samma mängd... suck!) Det är tur att jag inte har en aning om hur man räknar med sånt där, kcal å kJ å sånt där e verkligen rena kinesiskan för mej! Har liksom utgått från vanlig mjölk tidigare när jag jämfört, typ 45kcal är väl mellanmjölk tror jag? Fast det kanske är per 1dl? Hmm, som sagt, noll koll!
Jag vet bara att
godis = inte bra
vitt ris = inte bra (för de har baby lärt mej. varför vet jag däremot inte?)
vatten = bra för hyn
frukt = bra för kroppen & man blir pigg! :)
sås = inte bra (för de täpper igen blodkärlen tror jag, å man får förhöjt kolesterolvärde. eller hur? :)

Shit, nån borde anställa mig som dietist! Jag har svar på allt!!! Vilken stjärna!



(mmm)





Nä, nu äre faktiskt dax å gå och lägga sej känner jag.....
C sover redan som en stock, så skönt för honom då... hatar å lägga mej efter han för då ligger jag bara å stör mej på att han hann somna före mej å får mer sömn än mej!
Bitterfitta? Oh yes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0