solen! äntligen!

Imorse när jag kom hem gjorde jag det jag absolut INTE skulle göra.
Satte på kaffebryggarn å radion... å datorn
Sen vare kört.
Så när jag insett fakta, att de inte skulle funka att sova hur gärna jag än ville, så
tog jag det kvicktänkta beslutet att sno ihop lite pannkakor till C. (igen)
De vart 20 st jättesnygga tunnisar. Jag vart nöjd helt enkelt :)
(ser man inte igenom dom är dom för tjocka. min moster har lärt mej hemligheten: många ägg, lite vatten å MYCKE smält smör. det är riktiga fläskpannkakor i smal kostym me andra ord!)

Sen satte ja mej vid datorn igen å degade.
Kom å tänka på att vissa människor säger och / eller skriver datan iställe för datorn. WHY?!?? Sånt där går mej på nerverna.. Jag vill bara korrigera detta omedelbart, sluta säg fel hörrni, för Guds skull.........!!!
Men LOL, nu kom jag f.ö att tänka på min käre C's mycke irriterande besatthet av ordet lotion.
Jag säger; vissa ord är inte svenska men har blitt försvenskade å då äre så. Punkt. Alltså, man analyserar dom inte utan köper det rakt av.
Ett sådant ord är: Bodylotion
Christian däremot säger; men asså jag fattar inte, man blandar inte svenska & engelska! Man bara gör det inte! Det e ju helt fel, låter helt sjukt, hör du inte själv?!
Öh, näe? Bodylotion.
Body.
Lotion.
bodylotion.

Näe, faktiskt inte. Jag kanske är felande jag med då, men de låter bara så rätt.
Som om man skulle börja säga som han vill att man ska säga då?! Håll i er nu; hudLOTTSJON!
Fattar ni, han försvenskar det! Det låter så illa att ja måste skratta varje gång...

Näe, nu vart de här inlägget om han ändå fast de inte skulle de, typiskt karlar



Tillbaka till dagen då!
Bestämde me Mallan att vi skulle ses å njuta av solen så jag kuta in i duschen å va klar 2 min senare.
(riktit så var det ju inte, men allt är relativt)
Sen hämta ja Yris på dagis åsså hämtade vi upp Malin å stack till Hemköp å införskaffade förnödenheter.
Vätska å lite plock.
Sen vart jag akutsugen på milkshake så vi tog Maxdriven å styrde upp det :)
Sen iaf, åkte vi till äventyrsparken å var där i vad som kändes som en kvart men som var säkert 2 timmar, om inte mer?
Skitmysigt var det! Yris vart lyrisk när de kom fram en liten ekorre till vår bänk å hon fick bjussa på bulle. Total happiness skulle man kunna sammanfatta det!

Kort sagt, en trött men jättelyckad dag :)
Imorrn skaja införskaffa solskyddskläder till Siddis å välling.
Det är prio 1. Sen skaja sola å njuta av att slippa frysa som vanligt :)

Ha en trevlig kväll alla som ids läsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0