Måndagen..

Sidney har vare hemma idag eftersom hon fått nå virus som ger feber å skit.
Visserligen  har hon vare relativt pigg idag, men igår & inatt var inte kul alls.. hög feber å svett/frysattacker.. hua :(
Eftersom de var fint väder så bestämde vi oss för å ta en prommis ner till stan mitt på dan så de gjorde vi, det var jättemysigt å gudomligt skönt i luften. Gick in en sväng på Apoteket å köpte oss alvedonsuppar, de hade vi VERKLIGEN behövt inatt kan ja lova.. Yris ville absolut INTE ha alvedon på sked (fattar inte, jag tycker de smakar smarr men de tycker visst inte hon..)
Sen träffade vi Elka en snabbis på väg mot lunch. (de vart Nancys för första gången, mumma!)
Sen hade jag lovat sjuklingen en glass så de var väl bara å hålla det å införskaffa oss en sån då.
En piggelin blidde det. Som smälte i rasande fart å klibbade ner hela Yris...........
Jäjä, that's life! Hon va nöjd iaf, de e ju de enda som räknas :)
Sen började de dugga smått så då började vi gå hemöver. När vi kommit till hållplatsen innan vår så öste det ner.
Snacka om timing......... hann bara bli liiiite dyngsura..
När Siddis sovit klart tog vi en prommis bort till Coop, fast när vi väl var där så insåg jag att dom verkligen SUGER där som vanligt så vi tog ett varv därinne å gick ut tomhänta. (inte nog med att dom har löjliga överpriser, pricken över i:t är att VARENDA en som jobbar där e så förbannat sura å otrevliga att jag har lust å säga nåt riktit elakt till dom varje gång jag e där. Eller förstöra nåt. What ever, dom borde bomma igen!!!!!
Istället fick de bli bilen bort till Ica Kvantum. Sidney var stolt som en tupp när hon fick äran att dra korgen runt hela affärn :P
Sen.... som dagens höjdpunkt, stannade vi vid Midälva på vägen hem å kollade på elefanterna som var ute å sträckte på benen inför cirkusshowen.
Det ÖSTE ner gigantiska regndroppar, men det gjorde inte Yris nåt, hon bara stirrade helt galet imponerat på jättarna å vart fly förbannad när jag skulle stoppa in henne i bilen igen.

Jaja, nu ska jag ta å sätta på den lilla primadonnan pyamasen å shaka till lite välling.
Må hon sussa gott inatt nu................................



en gammal pic på sjuklingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0