About Jacko.

Är det bara jag som tycker det är smaklöst att skämta om Michael Jackson och hans död när han knappt kallnat ännu!!??! Ja, att skämta om människor som dör över huvud taget är inte riktit i min smak.
Jag tror det var en krönika i Aftonbladet dagen efter hans död där killen skrev "jag tror många kommer minnas exakt var dom befann sig när dom fick beskedet" och det stämmer åtminstone på mig nästan sorgligt bra. Det stör mig lite, this is why; Jag satt i bilen och slog på radion och hörde Claudia Gallis röst säga nåt i stil med att "ja nu passar det ju bättre me å sjunga dead, Im dead.. iställe för bad.. [åsså lite fniss på det]
Jag höll nästan på å köra av vägen, typ, när jag insåg att det INTE bara var ett skämt! Det var riktigt jävla lågt, och de gjorde mej sur resten av dan.
Jag tillhör den där skaran människor som så gärna vill tro de bästa om människor in i det sista, och jag har inte en enda gång trott att Jacko förgripit sig på kidsen som det snackas om. Visst, jag må vara naiv och dum, MEN karln fälldes aldrig och de måste väl säga nåt.. eller? Och ja, jag inser att man kan köpa mycke för pengar här i världen, låt säga frihet.. MEN jag tror ändå att han skulle blitt fälld om det vore sant.
 Nåt som man däremot aldrig kan köpa för alla pengar i världen är förlorad tid.
Michael fick aldrig vara barn, och även om jag håller med många att de verkar lite sjukt (kanske till å med vrickat..) att omge sej med barn och bo på ett gigantisk tivoli och ha pyamasparty med massa kids, så kan jag ändå tänka mig att det finns många flera än bara Michael Jackson som skulle göra allt i sin makt att försöka vinna tillbaka nån slags barndom genom att umgås med barn och se världen genom barns ögon.
Jag skulle kunna skriva hur mycke som helst om detta men jag är alldeles för trött så de skulle bara bli yrt och antagligen skulle ingen ändåså orka läsa! :P

Antagligen har du som läser redan en åsikt om karln och det är antingen svart el vitt. Älskad el hatad. Skyldig el oskyldig. Här finns ingen gråzon! It doesn't matter if it's black or white, helt säkert är iaf att ett musikaliskt geni /fenomen/ har lämnat oss och det spelar ingen roll hur mycke galla folk spyr över honom hans musik kommer för alltid leva vidare

Rest in peace, Michael Jackson -the king of pop




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0