The day after D-Day

Ja, idag fick jag äran att vara chaffis hela 2 ggr, lite stressigt men vad gör man inte för släkten? ;)
Först vare mormor & morfar som ville lifta till stugan å på väg dit vart vi försenade för jag kom på att jag måste in på fotoaffärn och ordna med studentplakatet (alltid i tid, såna e vi Berglundare!) därefter gled vi iväg bort mot stugan.
Jag hann inte mer än stänga av motorn däruppe förrän telen ringde å de va Anki som lite försynt klämde fram att dom gärna ville ha skjuts från S:a Berget å hem. Det var lite tur i oturen för jag hade planerat att steka på bryggan men eftersom jag frös bara av att tänka tanken när jag väl var där så kändes de inte som jag kunde säga nej.
Sen tycker jag inte man kan säga nej till nån som låter så tokigt nykär & lycklig som hon gjorde där i luren :P

Igår var vi alltså på bröllop!
Vi kom dit i tid (de e sant!) så vi tog en liten cruising förbi Hundsjö så C fick se vart farmor & farfar hade stugan förut och sen till blomsterträdgården där jag tänkte köpa en liten blomma till farmors grav. De vart några penseér också, hon älskade såna, men jag fick verkligen se sanningen i vitögat; jag har så o-gröna fingrar som en männniska kan ha! Jag vet inte hur många stjälkar (el rötter?) jag knäckte när jag försökte plantera! Men viljan fanns ju, de e de som räknas.. ;)

Bröllopsparet var iaf otroligt vackra och dom strålade av lycka, nästan så man vart lite kräksfärdig men bara nästan ;)
Om inte annat vart jag väldans avis.. men men, det återstår att se när min tid är kommen... Kanske blir ett frieri i födelsedagspresent på 60årsdan? Spännande... nedräkningen har börjat! Hah!


Ikväll har Christian folk här från jobbet å dom sitter på altan o dricker öl å spelar poker. Avis? Jag? Vaa!
Neeee, jag å Siddan tog en vända till Ica MAXI (sällan!?) och sen fiskade vi upp Dagis-Sandra i Bosvedjan och jag smällde i mej en pizza. Beach 2008 - I´m SO ready!
Nu ska jag läsa gårdagens Klick! och dricka havredryck eller smultronsaft. Båda är guds gåva till Mia :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

fin bild =)

2008-06-07 @ 22:48:19
URL: http://blooondiiie.blogg.se/
Postat av: rikke

Fy 17... GRymt lacker klanning...

OM jag gifter mig ska jag fasen i mig ha svart!



Grymt vacker,lite annorlunda!

harlig bild

2008-06-13 @ 13:20:13
URL: http://rikke84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0