Natt

Nu e klockan strax efter 12, jag e rätt trött men inte så trött som ja skulle önska. Vill somna, dom andra 2 slocknade för en stund sen så jag har ingen o snacka med nu :(
Elin var här ikväll, de va trevligt värre tycker jag för de var ju evigheter sen sist! Eller iaf 2 veckor el så.
Siddan var halvsocial, men hon har vare så hela dan så de var nog bara en sån dag.
Imorse försov vi oss, såklart, för vi hade tid på BVC 10:15 och har alltid kommit i tid tidigare. Utom en gång då vi inte kom alls men de kan faktiskt hända den bästa..
10:05 slog jag upp ögonen o kastade en blick på klockan. Kul! Lite halvt stressigt då kan ja säga!
Tänkte stoppa Siddan i bilstolen direkt o kasta oss i bilen men dom planerna gick i kras då Siddan hade en sovpåse som inte direkt hade nåt hål o stoppa igenom bältet på (det där som går mellan bebisarnas ben, ni vet) så då fick ja ännu mer panik o fick springa o byta kläder på henne. Första bästa, snabbt skulle de gå! En overall av nåt slag vore ju kanon, så jag stoppa ner en måttligt road Sidney i hennes splitter nya björn-mys-overall o drog upp dragkedjan.. bara för o se henne försvinna därinne! Den var ju SJUKT mycke för stor! Bebisen var tokförbannad därinne o antagligen hungrig som en varg, svetten bara sprutade om oss båda!
Till slut ger jag upp o inser faktum, inte fan hinner vi upp till Skönsmon från Bergsåker på MINUS 5 minuter..
Söker febrilt efter telefonkatalogen med en gapande Siddan under armen bara för o inte hitta telenumret till BVC i paniken. Ringer sjukhusväxeln o ber dom koppla. Tut.... tut..... tut.... tut..... i all evighet! Ger upp o ringer sjukan igen o ber dom koppla. Fick sitta i telefonkö i 25 minuter!!!
Tack o lov fick vi en ny tid av den snälla sköterskan kl 11:30, ändå vart vi 5 minuter sen dit med.. hah! Kan jag NÅNSIN komma i tid NÅNSTANS?!

Aaaaja, de var den förmiddan.
Efter BVC åkte vi till ICA i Nacksta o köpte bantningspulver till mej för nu måste fläsket ryka!
Herregud, jag har inte ens gått ner 10 kilo sen Siddan kom ut, de var ju 2,5 månader sen nu!!! 18 upp liksom.. ILLA!

Nu kom Sändy o prata me mej, på MSN visserligen men ändå :)
Igår var vi på stan, hon jag & Siddan, de va mys! Om man bortser från att Siddan vart hysterisk o tjöt som om hon hade kniven i sej där ett tag.

Nä nu vet ja inte vad ja ska skriva mera.
Najt :)

Kommentarer
Postat av: Rikke

äre du som är mamma strul?
hihi!
nä nu ska jag hoppa in i duschen efter en lång o kul utgång igår...
men idag mår man inge bra!BLÄ!
kram på er

2007-09-22 @ 13:46:49
URL: http://www.rikkenilsson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0