trött, seg & förkyld

Inatt sov inte Mia mycke, Siddan är jätteförkyld och rasslar och har sej och igår kväll
spydde hon värre än hon nånsin gjort i samband med att jag misstänkte att hon hade feber så till slut vart de till o åka upp på sjukhuset för en liten koll.
Efter att ha vare gnällig o ledsen hela dagen och knappt såvit nånting alls somnade hon till slut i bilen på väg upp till sjukhuset vid 22.30tiden.
Fick träffa en söt liten tant som hette Gunvor.
Gunvor är en BITCH och jag hoppas ja slipper träffa henne igen!!!!
"Eftersom hon sover så gott vill jag inte väcka henne för o ta tempen o dona, hon ser så fin ut så, rosa fina läppar och rosa fingertoppar! Allt ser så bra ut så! Åk hem o lägg er nu!!"
Va, seriöst? Okej, de e ju synd o väcka henne när hon väl somnat men whatta fuck! Jag åker väl inte upp på akuten med en 3 månaders bebis om jag inte e RIKTIT orolig!? Hade ju övervägt det hela dan men när fontänspyorna kom så vare liksom givet. Hellre åka upp en gång för mycke än en gång för lite...
Och sen, vilken så liten unge somnar inte när dom får åka bil efter att ha vare vaken HELA dan o gråtit?

När vi kom hem fick gummsan en alvedon och en flarra me mat, sen somnade hon och rosslade hela natten.
Vet inte hur många ggr jag var upp o kollade till henne att hon kunde andas, lät verkligen läskigt :(

Så, idag tog jag o Siddie en promenad ner till stan och gick på Clas Ohlsson o köpte en rumptermometer (eftersom dom enligt bitchen är bäst, MYCKE bättre än örontermometrar..) och sen vidare till apoteket och shoppa lite näsdroppar och annat smått o gott till den lilla sjuklingen.

Nu är Christian på väg till Bergeforsen (tror jag det var) o ska köpa nåt till datorn (sällan!) och jag å Siddan sitter i soffan o kollar på Våra Värsta År och jag dricker kaffe. De e så sjukt gott me kaffe ibland! :D

Nä, emorrn äre tvättstugan (oj oj vad vuxet) och gissa tiden då? 7 till 12! På morgonen.. Tänka sej, jag e en pigg mört jag :P Sen ska jag o mamma ta en prommis runt Sidsjön o jag ska få en recension av bion som hon skulle på ikväll...

Usch vad de e jobbigt o inte äta pizza & choklad, men jag håller mej! Jag e typ skitduktig!
Syndade lite igår kväll och drack Havredryck med chokladsmak, men de e bara 1,5% fetthalt så de e inte sådär JÄTTEilla... jo, nu ljuger jag för mej själv, de e socker i så jag var dum som gav vika men de e så sjukt gott!
Testa... mmmmums!

Nu ska jag ta o laga lite middag, en Naturdiet me minimjölk o kaffe till efterrätt  :)
Oj oj, jag e lätt som en fjäder! *lol*
De e läskigt å nysa för jag lyfter från marken varje gång, så lätt är jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0